Jak vybírám krycí psy

11.01.2021

Vybírám tak, abych dala šanci uchovněným psům, kteří nekryli vůbec nebo málo. Protože mám fenku přenašečku DM, tak psi musí být DM negativní. Tím se mi již potenciální nápadníci značně zúží. Vybírám proto i ze psů, kteří nejsou úplně dokonalí, ale splňují mojí představu o chodském psu a jeho typu. Sama nemám dokonalou fenku, ale je moje ;-). Líbí se mi, když je na psu poznat, že je to pes, tzn. že má samčí hlavu. Dále mám ráda klidnější povahu. Nemyslím si, že by chodský pes měl být uječený prdlouš. Naštěstí tomu většinou tak není ;-). Co se zdraví týče, každý krycí list je schvalován poradcem chovu, který by neměl doporučit navrženého psa, pokud by nějaký problém věděl. Ale raději nespoléhám jen na to a snažím se zjišťovat i jinak. Zkrátka, když už kryji fenu, snažím se, aby to bylo s nějakou přidanou hodnotou i pro chov chodského psa. 

© 2016 CHS Mníšek pod Brdy | Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky